Τροχαίο υλικό

ESU 31416 – Α121 Η ακούραστη μηχανή ελιγμών του ΟΣΕ

Το 1950 οι ΣΕΚ αγόρασαν 30 δηζελομηχανές ελιγμών με υδραυλική μετάδοση, τις περίφημες V60 των Γερμανικών Σιδηροδρόμων.

Ο φίλος Σταύρος Πολιτόπουλος επιμελήθηκε μία εξαιρετική παρουσίαση σε Powerpoint που δείχνει εν συντομία την ιστορία των εκπληκτικών αυτών μηχανών και μπορείτε να το καταβάσετε από αυτό το link: KRUPP PowerPoint download

Oι μηχανές έφεραν τον ίδιο ακριβώς χρωματισμό με τις πρωτότυπες των DB ενώ ως ΣΕΚ δεν έφεραν λογότυπο παρά μόνον την αρίθμηση. Λυπούμαστε που δώσαμε την παραπάνω λάθος πληροφορία! Μετά από επισήμανση του φίλου Φραγκίσκου Έλλιοτ οι μηχανές έφεραν το ‘μπισκοτάκι’ σήμα των ΣΕΚ. Πιέστε στα παρακάτω links για να διαβάσετε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά και να δείτε φωτογραφίες της μηχανής από το δισέλιδο άρθρο του Φραγκίσκου στην Σιδηροτροχιά:
V.60 – σελίδα 1 ,
V.60 – σελίδα 2

Όταν οι ΣΕΚ έγιναν ΟΣΕ προστέθηκε και το λογότυπο στο ίδιο κίτρινο-ζαχαρί χρώμα με τις ρίγες.
Κάποια στιγμή τη δεκαετία του 80 οι μηχανές βάφτηκαν ένα πιο σκούρο κόκκινο κεραμιδί χρώμα, πήραν λευκές ρίγες και κίτρινα σήματα. Το μοντέλο που φτιάξαμε με την ESU φέρει αυτόν τον χρωματισμό και αντιστοιχεί στο πρωτότυπο της μηχανής για την εποχή IV και V.

Το μοντέλο της Α-121 του ΟΣΕ είναι κατασκευασμένο από την ESU αποκλειστικά για το eRail και έχουν παραχθεί μόλις 150 κομμάτια.
Διατηρεί όλα τα αξεπέραστα χαρακτηριστικά του πρωτότυπου μοντέλου της ESU, αυτό της v60 των DB. Εμείς στο eRail αναλάβαμε τον σχεδιασμό της βαφής της μηχανής, των χρωμάτων και των επιγραφών. Η μηχανή αποτελεί επιτομή στον μοντελισμό συνδυάζοντας την απόλυτη πιστότητα στην απόδοση της λεπτομέρειας και την εκπληκτική τεχνολογία στο εσωτερικό της για την άψογη κίνηση, τον ήχο και τα εφέ.

Τα χαρακτηριστικά του μοντέλου συνοπτικά:

  • Κατασκευή σχεδόν εξ’ολοκλήρου από χυτό μέταλλο
  • Πρόσθετες χειρολαβές και λεπτομέρειες
  • Photoetched μεταλλικά κάγκελα, γρίλιες, κλπ
  • Πλήρες εσωτερικό καμπίνας
  • Επιλογή λειτουργίας σε 3rail AC ή σε 2rail DC με τη χρήση ενός μικρού διακόπτη.
  • Digital couplers, προσθαφαιρούμενα και προσαρμοζόμενα ως προς το ύψος
  • Ειδικά σχεδιασμένη γεννήτρια καπνού για περισσότερο δυναμικό καπνό εξαρτώμενο από το πραγματικό φορτίο της μηχανής!
  • Loksound 5 decoder που εξασφαλίζει μοναδικά χαρακτηριστικά κίνησης και ήχου
  • Heavy train’, ‘shunting mode’, ‘locomotive brake’ functions με διαφορετικές παραμέτρους κίνησης και ήχου
  • Φώτα πορείας, ελιγμών, επιθεώρησης, καμπίνας και χειριστηρίων
  • Μικρό αλλά ισχυρό coreless motor με flywheel τοποθετημένο κεντρικά στο σασί
  • Διπλό μεγάφωνο πίσω από την μπροστινή διάτρητη γρίλια
  • Power pack για μέχρι 5” αποθήκευση ενέργειας και αδιάκοπη κύλιση σε δύσκολες γραμμές
  • 31 functions κίνησης, ήχου και οπτικών εφέ
  • Συνομιλίες στα Ελληνικά και χαρακτηριστικοί ήχοι για πρόσθετο… άρωμα Ελλάδας
  • Πρωτόκολλα DCC with RailComPlus®, Motorola®, mfx and Selectrix
  • Αυτόματη καταχώρηση σε κονσόλες με λειτουργία RailcomPlus και mfx.
  • Περιορισμένη διάθεση και με άλλη αρίθμηση!

ESU 31416 – OΣE A-121, Era IV. eRail Exclusive.

Το τρανζιστοράκι του μηχανοδηγού…

Όταν παραλάβαμε την μηχανή από την ESU έπρεπε να βάλουμε τις τελευταίες πινελιές, να φτιάξουμε δηλαδή τους ήχους. Ετσι πήραμε ηχογραφήσεις πραγματικών ελιγμών που μάλιστα διαμορφώσαμε κατάλληλα ώστε να ελέγχονται από τον χρήστη. Ετσι τα λόγια του μηχανοδηγού δεν είναι τα ίδια κάθε φορά που πιέζεται το F12! Όμως θέλαμε κάτι που να κάνει την μηχανή ακόμα πιο Ελληνική. Καταλήξαμε στο τρανζιστοράκι του μηχανοδηγού, όμορφο και πολύ χαρακτηριστικό της εποχής! Βέβαια δεν είχαμε τη δυνατότητα επιλογής σταθμών αλλά ψάχναμε κάτι αντιπροσωπευτικό, σίγουρα λαϊκό. Ο Σταύρος, πολύ φίλος, είπε ότι ο Βασίλης Καρράς είχε κάνει ένα βίντεο κλιπ σε Κρουπάκι. Τέλεια! Το ψάξαμε, ήταν το «Εγώ αγάπη μου, εγώ». Το πήραμε, το ‘φτιάξαμε’ και το χωρέσαμε, όχι όλο, τουλάχιστον την πρωτη στροφή και το ρεφραίν.

Το υπέροχο είναι ότι στο τέλος του βίντεο, και όπως απομακρύνεται η μηχανή, φαίνεται το νούμερο της. Α121! Δεν είχαμε την παραμικρή ιδέα, όμως ήταν μια ιδιαίτερα ευχάριστη σύμπτωση…!

 

 

Σχετικά άρθρα