Τροχαίο υλικό

Η Νέα BR-44 της Roco

Πρόσφατα παραλάβαμε στο κατάστημα την νέα BR-44 από την Roco, στα φωτογραφικά γκρι χρώματα (Art: 73041, DRG) . Και επειδή μόλις τελειώσαμε την βελτιστοποίηση μιας Αυστριακής BR44 από τη δική μας συλλογή, σκεφτήκαμε, τι εξαιρετική ευκαιρία για μια ωραιότατη σύγκριση δύο όμοιων μοντέλων του ίδιου κατασκευαστή, το ένα του 2022, το άλλο από το μακρινό 1986!

Η ‘νέα’:

Η μηχανή είναι ένα κομψοτέχνημα από το φουγάρο μέχρι τους προσκρουστήρες της εφοδιοφόρου.

Εντύπωση κάνει η βαφή μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια και το φινίρισμα των τροχών, που είναι μεταλλικοί και χημικά μαυρισμένοι.

Αυτό που μας εξέπληξε όμως είναι ότι τα μέρη της μηχανής είναι ελάχιστα αλλαγμένα από εκείνα του 86, γεγονός που δείχνει απλά πόσο πολλή δουλειά και μεράκι έβαζαν τότε σε κάθε μοντέλο και πόσο άψογο ήταν το αποτέλεσμα, ώστε να χρειάζονται ελάχιστες βελτιώσεις για να παραχθεί ένα ακόμα κομψοτέχνημα 40 χρόνια μετά!

 

Παρ’ όλα αυτά δεν μπορούμε να μην  παρατηρήσουμε:

  • Νέα καμπίνα χωρίς το ενοχλητικό επικάλυμμα με την αρίθμηση και το λογότυπο του σιδηροδρόμου.
  • Νέα πορτέλα στην καμπίνα, πολύ πιο ρεαλιστικά από τα πλαστικά ‘αυτιά’ πο είχε η παλιά.

  • Πιο φίνες λεπτομέρειες και πρόσθετες ξεχωριστές λαντέρνες στην εφοδιοφόρο. Οι σκάλες είναι μεταλλικές, ενώ δίνεται και όλο το μοχλικό που ανοίγει και κλείνει τα καπάκια των δεξαμενών.

 Οι πιο σημαντικές αλλαγές όμως βρίσκονται στην καρδιά του μοντέλου:

  • Το μοτέρ βρίσκεται στην εφοδιοφόρο -πενταπολικό αυτή τη φορά- με σφόνδυλο, που δίνει υποδειγματική κίνηση σε 7 άξονες, 2 στην εφοδιοφόρο και πέντε στη μηχανή. 4 τροχοί έχουν λάστιχα.
  • Τα φώτα είναι όλα warm white led και ελέγχονται από το zimo MX645R sound decoder που βρίσκεται στην εφοδιοφόρο. To ηχείο όμως βρίσκεται εκεί που πρέπει, μπροστά στη μηχανή, και ο ήχος αποδίδεται άψογα, όπως θα περίμενε κάποιος από τη συνεργασία αυτών των κατασκευαστών.
  • Όλα τα ρεύματα περνούν από την εφοδιοφόρο στη μηχανή μέσω μιας plug/socket διάταξης.
  • Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης Seuthe Nr11 γεννήτριας καπνού, που επίσης ελέγχεται από το decoder.

Συνοπτικά, η νέα BR44 αποτελεί ένα εξαιρετικό μοντέλο στην τιμή των €435. Εκτός από την φωτογραφική έκδοση των DRG παράγεται σε DR και σε Πολωνική (PKP) έκδοση, για δίγραμμο ή τρίγραμμο σύστημα.

Η “γριά”:

Η BR44 ήταν η δεύτερη Roco μηχανή που αποκτήσαμε, και αυτό έγινε στην Αγγλία το μακρινό 1986, δεύτερο χέρι φυσικά, με το υστέρημα του φοιτητή. Η μηχανή έχει περάσει πολλά (μα πάρα πολλά…), όλα αυτά τα χρόνια. Εκτός του ότι έχει πέσει από τη μακέτα και το ύψος του ενός μέτρου (ευτυχώς σε μοκέτα), όντας μια ‘δύσκολη’ μηχανή έχει περάσει πάμπολλες ώρες σε δοκιμές διαδρομών σε μακέτες που έχουμε φτιάξει κατά καιρούς. Οπότε μπορούμε να πούμε ότι το lifting αυτό της το χρωστάγαμε! Στη μηχανή συνέβησαν τα παρακάτω ‘καλά’ αυτή τη φορά:

  • Faulhaber μοτέρ στην εφοδιοφόρο, κινεί τέλεια και αθόρυβα και τους τέσσερεις άξονες. Δύο γρανάζια αλλάχτηκαν, δικαιολογημένα…
  • Η μηχανή λύθηκε εντελώς και αλλάξαμε τελείως τις ηλεκτρικές διατάξεις. Το ESU Loksound decoder τοποθετήθηκε στον λέβητα καθώς και το μεγάφωνο με το ηχείο.
  • Με 10 function outputs ο πειρασμός είναι μεγάλος, οπότε προσθέσαμε φώτα επιθεώρησης κάτω από τη βαρδαμάνα και φως καμπίνας.
  • Προσθέσαμε και μια γεννήτρια καπνού.
  • Δυστυχώς η παλαιότητα του μοντέλου φαινόταν σε όλα τα πλαστικά του μέρη. Αυτό διορθώθηκε με κάμποση παλαίωση χρησιμοποιώντας αποχρώσεις του καφέ και του μαύρου.

Το συνολικό κόστος της ανακατασκευής σίγουρα ξεπέρασε το κόστος αγοράς της καινούριας BR44… Όμως, όπως πάντα λέμε και πιστεύουμε, ο μοντελισμός υπάρχει για να μας γεμίζει ικανοποίηση και όχι μοντέλα. Σίγουρα με την ανανέωση μιας ‘γριάς’ σε ‘κυρία’, ο στόχος επετεύχθη με το παραπάνω!

 

Σχετικά άρθρα